Friends of Schneider — נאמני מרכז שניידר

View Original

להתחבר ללב של עשייה גדולה

החיבור למרכז שניידר מאפשר לארגונים בעלי אחריות חברתית לתרום לבריאותם ורווחתם של ילדים חולים - בידיעה שהתרומה מגיעה בדיוק ליעדה. על רקימת הקשר, שלא פעם הופך לשותפות רגשית, אמונה המועצה הציבורית למען מרכז שניידר - אגודת הידידים של בית החולים לילדים היחיד בארץ 

See this content in the original post

"כל מה שאנו נותנים בנדיבות נשאר לעולם שייך לנו", אמר פעם אדם חכם. התובנה הזאת מחלחלת בשנים האחרונות יותר ויותר למודעות המגזר העסקי, ומוצאת ביטוי בחיזוק הקשר בין חברה לחברה - בין הארגון העסקי לבין הקהילה הסובבת אותו. מרכז שניידר מקבוצת שירותי בריאות כללית, כמוסד שתמצית פעילותו הינה נתינה מכל הלב ופתיחות לקהילה, נעזר באופן שוטף בעסקים בעלי אחריות חברתית, הנרתמים למען ערך שאין חשוב ממנו: בריאותם ורווחתם של ילדים חולים. "כבית חולים לילדים היחיד בישראל, מרכז שניידר תורם לקהילה יום-יום ושעה-שעה, והכל - במגבלות תקציב קשות", אומר ד"ר איתמר עופר, מ"מ מנהל מרכז שניידר, "מערכת יחסי הגומלין עם המגזר העסקי מאפשרת לקהילה להשיב לנו הכרת תודה מפעם לפעם, באמצעות ארגונים עסקיים בעלי מודעות חברתית. השותפויות הללו מסייעות לנו לתת לילדים יותר - החל מתקן מיוחד לעובדת סוציאלית הדוברת רוסית או אמהרית, דרך מחשבים לילדים המאושפזים אצלנו חודשים ארוכים, ועד למימון רכישתו של ציוד רפואי חשוב". 

חיוך של ילד שווה מכל תודה 

נציגי "נורטל" מקבלים תעודת הוקרה על תרומתם לשניידר

בשנים האחרונות, עסקים רבים בישראל אימצו את האחריות החברתית כדפוס קיים. יותר ויותר ארגונים מבינים, כי כל עסק מצליח זקוק לחברה אנושית בריאה ויציבה המקיפה אותו, שעימה הוא מקיים דיאלוג מתמשך. נכון, מדובר בשיקול עסקי מובהק ובהשקעה שיש עימה תשואה, אבל לא רק בכך: מדובר גם בערכים אחרים בעלי מימד רגשי, כמו אכפתיות, נתינה, אנושיות ורגישות חברתית. כיום, למרות המצב הכלכלי והביטחוני, כ-500 חברות במשק הישראלי פעילות בתחום המעורבות הקהילתית. על פי רשימת הדיווחים לבורסה, כרבע מהתרומות הכספיות שלהן מופנות לתחום הרפואי. "כסף חשוב מאוד, אבל לא מדובר רק בו", אומרת זיוה כספי, מנהלת קשרי החוץ בשניידר, "מטרתנו לעודד חברות לקשר מתמשך עם מרכז שניידר, גם בעשייה התנדבותית המאפשרת לארגון העסקי ולעובדיו להתחבר ללב של עשייה גדולה - וישירות אליו, ללא שום גורם מתווך. נכון, שותפות כזאת דורשת השקעה של זמן, של רצון, של משאבים אישיים וארגוניים - אבל כאן בשניידר, התמורה לכך עצומה ומיידית. חיוך של ילד במחלקה האונקולוגית שווה יותר מכל אמירת תודה". 

מרכז שניידר כמשאב לאומי 

את קידום השותפויות הללו נטלה על עצמה המועצה הציבורית למען מרכז שניידר, המאגדת את ידידי המרכז. מדובר בקבוצה בת כ-50 אנשי עסקים, מנהלים ואנשי ציבור, חלקם מלווים את בית החולים מאז הקמתו ב-1992, הפועלים בהתנדבות מלאה לחיזוק הקשר שבין מרכז שניידר לבין המגזר העסקי בישראל. נשיאת המועצה מאז הקמתה היא אורה הרצוג, המנכ"ל הוא השגריר אורי בר-נר ויו"ר הוועד המנהל הוא דני פישמן. "למועצה הציבורית מטרה ממוקדת", אומר אורי בר-נר, "להמשיך ולקדם את מרכז שניידר, את פיתוחו ואת פעילותו תוך מימון מחקרים, כינוסים מדעיים, השתלמויות רופאים כדי לשמור על רמת המצוינות, פרוייקטים מיוחדים ועוד - הכל למען הילדים המטופלים, ברוח החזון של מייסד המרכז, ארווינג שניידר, המקדש את זכותו הבסיסית של כל ילד לחיות חיים בריאים". 

חברי המועצה הציבורית מאמינים, שלהיות שגרירי מרכז שניידר בקהילה זו זכות. יש להם על מה להסתמך: מסקר אומניבוס שנערך לאחרונה, עולה שמרכז שניידר נמנה על המותגים הידועים והמוערכים ביותר בישראל. יותר מ-300 אלף ביקורים וטיפולים רפואיים בשנה, בכלל זה למעלה מ-50 אלף פניות למיון, ה ההוכחה היום-יומית לכך. "למרכז שניידר, המהווה חלק מקבוצת שירותי בריאות כללית, יש להתייחס כאל משאב לאומי ממדרגה ראשונה", אומר ד"ר איתמר עופר, מ"מ מנהל מרכז שניידר, "לאור מצבה של מערכת הבריאות, אין מנוס מהירתמות של חברות עסקיות שיאפשרו לנו להמשיך ולהיות בקו הראשון של בריאות הילד, לפתח מחקר לעתיד ולא לצעוד במקום - ולא מכיוון שאנו נזקקים, אלא בשל העובדה הפשוטה שאין בישראל עוד בית חולים שלישוני לילדים כמו שניידר, המטפל במקרים המורכבים והקשים ביותר וחייב להמשיך ולהוביל בכל תחומי העשייה ברפואת ילדים". 

לעשות טוב - ולעשות זאת טוב 

למטרה הזאת נרתמות יותר חברות מאשר בעבר - ועדיין, לא מספיק. בנק הפועלים, באומן בר ריבנאי, מקדונלד'ס, טויס-אר-אס, פורמולה, מיקרוסופט ונורטל הן הבולטות שבהן (ראו מסגרת מימין). הפעילות המבורכת של חברות אלו מיישמת בפועל את המשפט שטבע ג'פרי שוורץ, נשיא חברת טימברלנד מבוסטון, אחת מהמובילות בעולם במעורבות קהילתית, שדיבר בכנס גלובס. "Doing well and doing good are inseparatable", אמר שוורץ בכנס עסקים וקהילה שנערך לאחרונה בתל אביב. כדי לעשות טוב - ולעשות זאת טוב, מקיימת המועצה הציבורית של מרכז שניידר אירועים לגיוס תרומות ושיתופי פעולה. התרומות שנאספו באירועים שכאלה במהלך השנים האחרונות איפשרו השגת מטרות חשובות כמו הקמת היחידה לנוירוכירורגיה (1996), חידוש ציוד ההנשמה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים (1999) או רכישת ציוד לניתוחי אורולוגיה (2000). אירוע נוסף במתכונת זו, שכל כולו למען חדרי הניתוח והמערך הכירורגי בשניידר, ייתקיים ב-15 ביוני (ראו מסגרת). עוד קודם לכן, ב-29 במאי, יתקיים במרכז שניידר יום המחקר - אירוע הנערך אחת לשנתיים ובו מוצגת העשייה המדעית של אנשי שניידר ומוענקים מענקי מחקר לחוקרים צעירים מצוות המרכז. גם אירוע זה, כמעט מיותר לציין, יתקיים בזכות מימון שגויס על ידי המועצה הציבורית. 

"תרומה לשניידר אינה למנגנון" 

פעילותה של המועצה מניבה תרומות בסך של כחצי מיליון דולר בשנה. זה נשמע אולי הרבה, אבל בהחלט לא מספיק. "היעד העומד בפני המועצה הציבורית הוא להגיע למיליון דולר בממוצע שנתי - סכום שיאפשר לשפר עוד יותר את איכות חייהם ובריאותם של הילדים המטופלים במרכז שניידר", מסכם אורי בר-נר, "אנו קוראים לחברים חדשים להצטרף למועצה הציבורית, מבקשים מחברות עסקיות נוספות לבחון שותפויות שונות עימנו, ובעיקר מבקשים להדגיש: תרומה לשניידר איננה תרומה למנגנון ולא לבירוקרטיה. כאן, הכסף מגיע במלואו היישר למטרתו היחידה. הצטרפות למועצה או התגייסות, אפילו חד-פעמית, לטובת מרכז שניידר, מאפשרת לאדם או לארגון התורם לדעת שתרומתו מגיעה נטו ובמדויק, שהיא מיועדת למען מטרה נעלה, ושתוצאותיה ניתנות לבחינה בשטח, באופן חי ומוחשי".